Családi Zárobancáj:D
Totalcar 2006.03.12. 10:25
Bőséggel volt lufivár, Smart-próba, Opel és streetfighter bemutató, boxbejárás, valamint tolongás a PS2-k körül a depókban. Ugyan a szombati számításokat keresztülhúzta az idő, de a másnapi napsütés hatására mintegy 20 000-en látogattak ki a mogyoródi pályára. Felvonult az autósport szakma krémje is, egykori és jelenlegi sztárokat bőséggel lehetett látni a boxok környékén kolbászolgatni.
A nagy túraautók mezőnyében a Porsche GT3-at kormányzó Rácz István volt esélyes a bajnoki címre, a mercis Zengő Zoltánnak az abszolút második helyhez kellett néhány pontot szereznie, míg az 1600 cm3 alatti kategóriában a régóta jól ismert és gyönyörű I-es Mazda RX7-et vezető Kincses István és a BMW-s Tóth László közötti csata volt igazán érdekes. Az Astra kupában az egymással egész évben vívó Krecz Zsolt és Jánosi Sándor között lehetett késhegyig menő csatára számítani a bajnoki serlegért.
Többen is voltak akik a bajnokságtól függetlenül álltak rajthoz. Indult Oroszlán László a fehér EVO VII-essel, akinek Formula Easteres korából ismerős a ring, de az esős pályán több kanyart is ralisan keresztben teljesített. A formaautók között az izraeli Chanoch Nissany volt a vendég, aki szombaton életében először autózott nedves pályán. Ez meg is látszott teljesítményén, hiszen a futam hat pörgéséből öt az ő nevéhez fűződik. Másnap aztán kiköszörülte a csorbát, és a mezőny legerősebb autójához méltó vezetéssel több mint másfél percet vert a második helyezettre, miközben le is körözte őt.
A legnagyobb érdeklődés azonban ismét azt az Aschenbrenner Györgyöt és új EVO VI-os Mitsuját övezte, aki nyáron a Rábaringen is tarolt. Az új fekete-pirosra festett autó már látványra is rettenetesen festett, a boxok körül keringő hírek szerint, a 105-ös turbószűkítővel megvolt vagy 600 lóerős.
Amennyire lenyomta az első napi nézőszámot a kedvezőtlen időjárás, legalább annyira jót tett a szombati fordulónak a vizes aszfalt. A hétvége során kicsúszásokból ringrekord született, összesen 125 pörgés-forgás tarkította a két napot.
Túraautók I/2 Kategória A szombati nap a forgolódás jegyében telt. Az élről induló Tóth László már az első körben megpördült (aztán később az utolsóban is), így Gáspár a gyenge rajt után könnyebben tudott felkapaszkodni az első helyre. Ezt tartotta is az ötödik körig, így ő indulhatott az élről a végső 10 körre. Vezető helyét magabiztosan tartotta a második rajt után is, és végül, bebiztosítva magának az N csoportos bajnokságot, ő haladt át a célvonalon elsőként. Mögötte Jeney végzett egy 205-ös GTI volánjánál. Vasárnap szárazon zajlott a verseny. Gáspár már csak félgőzzel hajtott, kímélte a Civicet, majd a második körben csapattársait akarta kedvezőbb helyzetbe hozni, ezért hajtott a mezőny végén. Nem úgy Jeney, aki borzasztóan meghajtotta a kis GTI-t, és végül 21 másodperces előnnyel nyerte a versenyt. A száraz aszfalt jobban kedvezett Kincsesnek is, akit a nap eleji edzésen még megtréfált a "félszáraz" pálya. Végül Tóth mögött harmadiknak hozta be a Mazdát, és ezzel fölényesen megnyerte saját géposztályát. A futam sajnos idő előtt, 5+4 kör után ért véget, mivel Mohácsi Ákos autója pont a Mansell-kanyar ideális ívén robbant le, előkerült a piros zászló.
|