Újjáéledő Caprik, Manták és Sciroccók
Totalcar 2006.03.12. 10:31
A HVTM 25. pályázatán kemény diót szórtunk rajzolóink elé: a húsz-harminc évvel ezelőtt népszerű, mára kultikussá vált német sportkupék mai utódait kellett elkészíteniük: Ford Caprit, Opel Mantát és Volkswagen Sciroccót.
A feladat nehézségét az adta, hogy nem retróautókat vártunk, hanem új modelleket, amelyek mégis megidézik a nagynevű elődök szellemiségét. Az is kikötés volt, hogy az új Capri, Manta, Scirocco ne egyszerűen Focus/Mondeo, Astra/Vectra, Golf/Passat kupé legyen, hanem önálló modell, saját formával, de a gyártó friss vonalaival. A feladattal tizennyolc tuner próbált megbirkózni, huszonegy beküldött autójukból nyolc Opel, hét VW és hat Ford volt.
Az első hatban már egyenletes volt a márkaeloszlás, de a két – Astra GTC-ből építkező – Manta csak az 5. (ykcky) és a 6. (FBálint) helyet csípte meg. A dobogóról éppen csak leszorult Showme Caprija, melynek alapját egy Laraki Borac(!) adta, és elég fordos, elég capris is lett, de talán kissé túl rövid az utastere.
A harmadik helyezett VW Concept S (S mint Scirocco) fblacka műve. Ő az Audi Roadjetet formázta négyüléses, 2+2 ajtós Volkswagenné, és egy Volkswagen T1 Transportert modellt nyert vele. Az ezüstérmes egy új Capri lett Petkótól. A Ford kupéja kicsit focusos, kicsit mondeós, és elég erőteljesen capris is lett, a tuner jutalma pedig egy nyitott VW Bogár modell. Végül a győzelmet Jakusa szerezte meg, egy nagyon önálló vonalvezetésű, de a korabeli Sciroccókhoz hasonlóan a Golfot erősen idéző markáns kupéval.
A Volkswagenért cserébe győztesünk egy Fordot kap, konkrétan egy ’70-es évjáratú összeépíthető Mustangot a Modell & Hobbytól, valamint egy újabb kötetet a Best of Totalcarból. Gratulálunk!
|